genç bilişim
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

genç bilişim

paylaş sende
 
AnasayfaGaleriLatest imagesAramaKayıt OlGiriş yap

Konuya puan ver

PİLOT VE YER EKİBİ

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek
Yazar Mesaj
feyyazbjk
üye
üye
feyyazbjk
Cinsiyet:
Genç Bilişim
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 18/02/09
Mesaj Sayısı : 48
nerelisin? :
Lakap :
PİLOT VE YER EKİBİ Vide
MesajKonu: PİLOT VE YER EKİBİ PİLOT VE YER EKİBİ Icon_minitimeÇarş. Şub. 18, 2009 9:21 pm

PİLOT VE YER EKİBİ



Pilotlar her uçuştan sonra, uçuş sırasında karşılaştıkları ve tamir edilmesi ya da ayarlanması
gereken sorunları tamir bakım personeline bildirmek için bir form doldurur. Pilotların doldurduğu bu
formları daha sonra tamir bakımcılar okur ve sorunları giderir. Sonra da formun alt kısmına
gerçekleştirilen düzeltici faaliyeti yazarlar ve pilotlar bir sonraki uçuştan önce bu formları ve
tamircilerin notlarını okur. Yer personelinin ve tamir bakım personelinin espri anlayışı olmadığını
söylememek gerekir. Aşağıda QUANTAS pilotlarının gerçek arıza ve şikayet bildirimleri ve tamir bakım
mühendislerinin tamir sonrası cevapları yer almaktadır. Bu arada, Quantas havayolları kurulduğu
günden bugüne dek hiç kaza geçirmemiş tek büyük havayolu şirketidir.

P = Pilotun arıza bildirimi.
S = Tamir bakımcının tamir sonrası notu.

P: Sol iç tekerleğin kısmen değiştirilmesinde fayda var.
S: Sol iç tekerlek kısmen değiştirildi.

P: Test uçuşu OK, fakat otomatik iniş biraz sert.
S: Bu uçakta otomatik iniş sistemi yok.

P: Kokpitte bir şey gevşemiş.
S: Kokpitte bir şey sıkıştırıldı.

P: Ön camda ölü böcek var.
S: Canlı böcek sipariş edildi.

P: Otomatik pilotu sabit yükseklikte uçuşa ayarlayınca dakikada 100 metre alçalıyor.
S: Böyle bir problem gözlenmedi. (uçak yerdeyken test edilmiş)

P: Sağ tekerlek hidroliğinde yağ kaçağı olduğunu gösteren bir yağ birikintisi var.
S: Yağ birikintisi temizlendi.

P: DME´´nin volümü inanılmayacak kadar yüksek.
S: DME´´nin volümü inanılabilir seviyeye ayarlandı.

P: Gaz manivelası kilitleri kapatılınca manivela yerinden oynamıyor.
S: Kilitler zaten o işe yarar.

P: IFF çalışmıyor.
S: IFF, OFF konumundayken asla çalışmaz.

P: Sanırım camda çatlak var.
S: Sanırım haklısın.

P: 3 numaralı motor kayıp.
S: Biraz araştırınca motorun sağ kanatta takılı olduğu anlaşıldı.

P: Lövyeyi ileri itince uçak saçmalıyor.
S: Kendine çeki düzen vermesi, doğru dürüst uçması ve ciddi olması için uçağa ihtar verildi.

P: Radardan mırıltılar geliyor.
S: Radar havlaması için yeniden programlandı.

P: Kokpitte fare var.
S: Kedi install edildi.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek

PİLOT VE YER EKİBİ

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön
1 sayfadaki 1 sayfası

Bu forumun müsaadesi var: Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
genç bilişim :: eğlence :: komik şeyler -
.